Suasana Kampung- kala bulan Ramadhan...

Selasa,19 Julai 2011

Hari nea da 17 Syaaban... Maknenya ada lagi 13 hari sebelum semua umat islam kat Malaysia menyambut bulan Ramadhan Al-mubarak!! Hurmmm... Tak sabar asenyer. Excited giler nak sambut bulan pose kali nea.. Yealeaa... Sebelum nea da dua tahun berturut2 sambut kat perantauan... Cedih bila ingat balik masa time belajar. Makan sensorang hadap dinding yang tak bernyawa... Cedihh,maaa bila ingat balik... sob3..='(

Jadi pas selesai semua kerja kat KL neaa,terus balik kampung dan sambut bulan pose kat kampung. Dah lama tak g surau solat terawih sama-sama dengan mak dan jiran... Best,wooo sambut bulan pose kat kampung. Lau lepas berbuka tue, mesti ada bunyi orang main mercun dan bunga api. Malam-malam lak ada pasang pelita dengan lampu lip lap. Waaaa.....Rindunya dengan suasana neaa... Lepas solat terawih lak, lepak-lepak kat luar umah tengok orang main bunga apii... Best syiokk!!! Nak2 tengok anak buah main... Terus terimbau zaman kanak-kanak... Hahahaha... Dah3!!! Jangan buat drama cedih kat sini...

C-ma harap tahun neaa dapat tunaikan ibadah terawih dengan sempurna. Bak kata kawan, 'jom kita pergi solat kat semua surau yang ada kat kampung'. Hahahaa... Bunyi cam best jer,ann...



Cakap sal bulan pose neaa, korang da habes ganti pose ka blom??? Lagi tinggal dua minggu,neaa.. Bek korang cepat2 ganti pose tue... Lau yang dah habis ganti 2, pe kata lau korang buat pose sunat lak!! Latih la cket perut tue... Kang nak pose satu bulan neaa...(ooppsss!!!tuk lelaki lah...kena ckup 30 hari tauuu).


*okayy...nak wish awal2.selamat berpuasa,k..pose jangan tinggal,deh...hehhehe



8 comments :

Cik Bell said...

teringat pulak puasa masa zmn kecik2..
huhu..dah makin dewasa..makin byk komitmen kna buat even b'puasa tanpa disamping kluarga.huhhu

c-ma said...

@Cik Belltol3...zmn kecik best...nk main pape ley jer..skng nk main bunga api pun da segan...nsb ley cover men ng ank buah...ha3

zieyzain said...

wahh comenyee blog anda,..slamat bepose yahh =) ziey da follow u back=)

MATA HITAM said...

zaman kecik2 lu seronok jew....ley maen2...sekarang ni semua dah terbatas....huhhuhuuhhuuhuh nk kembali ke zaman dulu....

myhatiku said...

slamat berpuase jugak..xmo ponteng2 k..he :)

c-ma said...

ha3...tol3...ble raya, dpt wet byak...p skng da bsr, xdpt pom..kcian..huhu

.izzati liyana. said...

dah lama tak rasa puasa kat kmpg. kecik2 dulu adelah. sbb cuti sekolah time puasa. now ni asyk ade dekat uni jeh. tak sempat nak balik kmpg. tahun lps nenek pegi umrah. thn ni pon nnk pegi umrah.sbln puasa kat sana. mmg tak balik kmpg lah. thn ni raya 2 hari skali kat sana. tak raya jugak thn ni. waaaaa.

c-ma said...

@.izzati liyana.ololooo..jgn sdih2,k...c-ma pun da dua thn xrse pnglmn berpuasa kat kg...p taun nie rse best sket sbb dpt rse balik pglman dua thn y lps =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...