Oh! Pencil Case!

28 OKTOBER 2011




walaupun tengah cuti pertengahan sem pun, tapi masih lagi kena siapkan laporan kimia. benci! report kimia sangat leceh! tak seperti menyiapkan report fizik..huhu… I love physicsss…. okayyy… dalam mengeluh pun, nak tak nak kena buat jugak. jadi bermulalah sesi pinjam meminjam alat tulis dengan adik aku. malas lah nak bawak balik pencil case sendiri.. wat berat jer… bukak-bukak pencil case adik aku, lahhh… berapa kerat jer alat tulis dye ada. dah ler pemadam pun pakai pemadam yang seposen tue.. yang selalu budak-budak sekolah rendah buat main tikam…hoho…sangat sadisss…dik, ko da form three daa tapi pencil case ko cam pencil case dak2 sekolah rendah daa…

tapi masa tue adik aku tak ada..solat jumaat… cakap lah kat mak. sedihnya  tengok pencil case adikk…mak pun cakaplah, bukannya adik malas nak beli tapi kawan-kawan selalu pinjam, dan kemudian lupa nak bagi balik dan terus hilang…hoho…lam hati aku,’dik, ko neaa pemurah sangat la..plus lembut’.hehehee….sedap mengata adik sendiri… biasalah budak laki an, dengan kawan bukannya berkira sangat… betul tak?? jadi aku bagilah satu tips berguna bagi mengelakkan kejadian sama berulang kembali..

bagi sesiapa yang masih ingat lah, dulu masa zaman sekolah menengah selalu tag nama pada alatan tulis. ingat lagi tak?? hehehe… memang masa zaman sekolah, sesi pinjam meminjam barang memang tak sah lau tak buat. dorang taw nak pinjam jer, lepas tue lupa nak pulangkan balik. kemudian terus jadi hak milik sendiri… bila kite tanya, ley lak bagi jawapan tak tahu padahal kita nampak dia yang guna. kalau sekali dua tak pe lah, tapi bila da acap kali, tauke alat tulis pun ley bankrap… senang-senang aku pergi kedai, beli cellotape… potong kertas kecik-kecik dan tulis nama kat situ. kemudian selitipkan dekat semua alat2 tulis aku…haaaa… kan senang… bila ada jer yang nak pinjam, aku tak kisah tapi make sure bagi balik. kalau ada yang tak pulangkan, aku check pencil case sorang-sorang…hehehee… bukan nak berkira atau kedekut, tapi lebih kurang cam tue lah…hahaha…berjimat3!!!

jadi aku sarankan kat adik aku, baik buat macam tue jer…senanggg… memang ada tendency nak hilang, tapi probability nak dapatkan balik tue tinggi… naahhhh…. da masuk daa mate moden dengan mate tambah…hohohoo… rindu lak kat zaman sekolahh….

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...