Benci?? Itu Hak Kamu

Bila dibenci seseorang, apa perasaan anda?? Sedih, bukan? Hurmm... Tapi itulah lumrah manusia. Tidak semua apa yang kita buat, disukai oleh orang-orang disekeliling kita. Jadi sebab itulah kita sentiasa bersikap waspada dalam berkata-kata, berbuat sesuatu ataupun sebagainya. Kadang-kadang kita tak sedar tindakan kita tue menimbul kejelekkan pada orang lain. Berhati-hati,ok! ^_^

Eden dapat rasalah ada beberapa kawan-kawan yang dah mula menjauhkan diri mereka daripada eden. Hurrmm... Just smile walaupun dalam hati tertanya-tanya kenapa mereka jadi macam tue. For me, hadapilah masalah ini dengan senyuman. ^__^ . For me, bagi mereka masa dulu. Bagi mereka tenang dulu, dan jauhkan sikit jurang keakrapan. Kadang-kadang bila keadaan macam nea ada, timbul jugak perasaan muhasabah diri pada diri sendiri. Kita dapat check balik apa tindakan yang dah kita buat pada mereka, adakah kata-kata yang pernah kita ucapkan atau gurauan kita sebelum nea mengguris perasaan mereka. 

Sifat eden bila orang benci/menjauh/terasa hati/marah dengan eden, memang aku akan biarkan dulu. For me, bagi mereka tenang dulu kemudian barulah mintak maaf. Dan ada jugak bila mood eden tak ok, aku akan biarkan saja orang nak benci-benci. Sebab itu kan hak mereka. Tapi bencilah aku berpada-pada. Jangan sampai nak block-block fb, buruk-burukkan aku kat orang lain. Peace no war,ok! 



No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...