Bangkit Daripada Kelukaan Hati



Okess... Ditinggalkan lagi sekali buat kesekian kalinyaa... Hahaha.. Tak malu betul aku an.. Dah orang tak nak, aku lak terhengeh-hengeh nak kan orang tue balik. Mungkin dah kena tamparan baru sedar kowt yang aku nie dah bertepuk sebelah tangan. Dulu yealah orang tue sayang kat kau. Skang mungkin dah hilang... Sedarlah sikit wahai Cik shimaaa.... Tensen tol lah kapel2 nea... Tapi hati aku sedikit terubat bila baca satu entry kat blog neaa. : 




Seronok baca tentang pendirian dia kenapa dia memilih untuk masih lagi membujang... NO COUPLEx2... Umur dia baru jer 21 tahun tapi sudah punya pendirian sebegini. Waaa... Tabikk springg la kat aabg neaa... Hehehe... Nak tahu lebih lanjut, pi lah terjah blog Kamal Effendi. Klik kat banner tue. Dan seterusnya aku pergi terjah ke blog The Kiz's Garden... Godek punyer godek kat blog dye, terjumpa laa satu entry yang ley dijadikan kata azimat.. Kata2 azimat ke?? Kompetitif vs Affiliative. Apekah tue?? 

Sedikit review pasal perbandingan ini adalah sifat antara pasangan lelaki dan perempuan dimana lelaki lebih dominan kepada kompetitif. Maksudnya lelaki nie lebih kepada sifat tak mo mengaku kalah, kurang gemar bercakap mengenai perasaan mereka pada pasangan masing-masing. Perempuan pulak bersifat affiliative yang lebih kepada gemar meluahkan apa yang mereka rasa, apa yang mereka rancang dan sentiasa meminta diberi perhatian oleh pasangan masing-masing. Bagi pandangan aku plak dan atas pemerhatian aku, memang betul pun. Lelaki kurang gemar bercakap tentang perasaan mereka. Pada mula-mula perkenalan ajer bersemangat...Nak dapatkan lebih maklumat, pi lah terjah blog nie The Kiz's Garden... Orangnyer cumel2 jer... Hehehee...





Thanks pada kedua-kedua bloggers kat atas sebab sudi kongsikan maklumat berguna nea... Pe yang aku tulis nie hanyalah sebahagian sahaja. Jadi for more infomation, plzz rajin-rajin kan diri anda meng'checkout' blog dorang. Disamping dapat ilmu, korang boleh tambahkan kenalan... =)



No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...