Di Manakah Jodohku??

Selasa, 23 Ogos 2011

Salam satu Malaysia, semuaa... Selamat berpuasa jugakk... Hari nea nak kongsi satu cerita jap. Semalam lam duk bosan-bosan, duk tukar dari satu channel tv ke channel yang lain, tetibe terlekat lak kat satu rancangan ilmiah,nea.  Dekat channel Astro Oasis. Mula-mula dengar sekali imbas jer. Tapi memandangkan penceramah yang duk bercakap tuh, Dato' Dr Haji Mohd Fadzilah Kamsah yang hensem tue, terus duk melekat. Lebih-lebih lagi masa tue, Dato' duk bercakap sal jodoh! Waaaa.... Nie yang nak dengar neaa.. Hehehehe...




Memang Dato' nie ada aura tersendiri lahh... Best syiokk dengar beliau bercakap sal jodoh... Memang dah terpaku dah duk tengok Dato' menjawab soalan2 penonton kat studio tue. Lebih-lebih lagi bila tengok gayanya tue.. Hahahaa.... Tak hairanlah kumpulan Jozan, Si Johan tue selalu buat modal lawak. Hehehe.. Okayy, yang tue tak penting. Yang nak diheboh-hebohkan ialah kata-kata azimat Dato', "80-90% jodoh kita adalah dalam kalangan orang-orang yang terdekat dengan kita". Usah ditanya di mana jodoh kita, sebab semua tue dah termaktub dalam takdir kita. Hanya cepat atau lambat sahaja jodoh kita tue. Jadi kita kena sabar,k.

Berbalik pada kata-kata Dato' tadi, jodoh kita sebenarnyer tak adalah duk jauh-jauh. Mungkin jodoh kita tue pada rakan-rakan kat tempat belajar ke, kat tempat kerja ke, atau mungkin terletak elok dalam hubungan kekeluargaan atau persaudaraan. Contohnyer jodoh dengan sepupu ke, kawan punyer kawan ke, adik ipar punya kawan dan sebagainya. Jadi tugas kam0 skang neaa, perhati betul-betul siapa yang rapat dengan kamo tue, mungkin ada yang simpan hati kat kamo ke... Hehehehe... Renung-renungkan dan selamat beramal!!

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...