Ada Bakat ke Aku nie??

Ada bakat kesenian ke dalam diri aku,nie?? Tetiba aku rasa nak kembangakan bakat yang sudah lama terpendam dalam diri aku nie. Bak kata orang, bakat yang ada tak ley disia-siakan...Tol ke??... Tapi apa sebenarnyer bakat yang aku ada nie? Haaaaa.....

Sejak dari zaman sekolah rendah sampai la ke saat ini, aku suka benar reka aneka jenis pakaian. Dah macam-macam rekaan da aku pernah buat. Tapi kebanyakkannyer, aku suka reka baju yang lebih kearah persalinan ataupun gaun pengantin perempuan. Ada yang bertemakan moden kontemperari dan juga tradisional. Mengikowt mo0d dan juga feel aku pada masa tue la.



rekaan yang nie aku namakan sri pahlawan look



Ha ha haaa... Aku main hentam jer nama rekaan tuh. Tapi masa lepas da siap lukis nie, aku rasa macam nampak lebih kearah pakaian ala-ala pahlawan Melayu zaman-zaman dulu-dulu. Tak tahulah bahagian mana lak yang nampak macam pahlawan tue. Korang rasa aku ada bakat tak???


Sebab aku dah berniat dalam hati aku nie, kalau boleh aku nak kembangkan bakat aku nie. Ingat aku nak ambik kursus seni rekaan. Aku rasa banyak lagi kelemahan-kelemahan yang perlu aku baiki. Tapi aku sangat suka hobi aku nie. Memang hobi nie da lama aku buat, cuma aku masih rasa rendah diri sebab cara lukisan aku tak setanding dengan cara lukisan orang profesional buat. Selalunyer rekaan aku buat nampak kaku dan terlalu straight. Nampak sangat skema.



nie aku rembat dari blog orang lain. nampak x beza antara cara lukisan aku dengan yang nie??


Sebenarnyer aku masih takut lagi nak bermain dengan warna dan corak bagi setiap rekaan ku. Aku masih lagi dalam proses pembelajaran bagaimana nak meningkatkan lagi gaya lukisan aku agar setiap pakaian rekaan aku tak nampak kosong sangat.  


Banyak lagi sebenaryer rekaan baju yang aku da lukis tapi semuanya entah hilang kemana. Almaklumlah, dulu- dulu pun, aku siap lukis dalam buku log sekolah aku lagi. Pantang kalau ada masa free kat sekolah, memang buku log aku kat bahagian belakang tuh selalu jadi mangsa aku. Ha hahahaaa...

2 comments :

D Awana Design (Aku-Ida) said...

hehehe... takpe.. leh asahlagi bakat yg ade.. yang penting kene ade minat seme leh jadi...keep up your good work

shimay c-ma said...

@ D Awana
tenkiu...harap2 la tercapai..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...