Calon Menantu Tuk Mak

Entry kali nea nak cakap pasal my conservation with my mother last evening... Dah lupa macam mana tetiba keluar topik pasal kawen. Maybe sebab my jiran dah nak kawen sebelum hujung tahun nea and maybe jugak my mum cerita pasal anak kawan dye( eden kenal anak dye-satu u) bakal kawen dengan driver bas u**. Tak kisahlah kan kawen dengan sape2 pun, pe pekerjaan orang tue sebab nasib kita tak selalunya kat bawah kan. Lumrah alam laa, kadang-kadang kat bawah dan kadang-kadang kat atas. Sebab tue lah aku cuba nak kikis perasaan materialistik dalam diri. Lelaki semua boleh berjaya, boleh ada ekonomi yang kukuh asalkan dia ada keinginan dan usaha untuk berjaya. I believe on you, boyss... I believe.

Dear my mum, bukannya tak de yang tak nak tapi nak cari yang sesuai tue bukannya senang. Bercinta tue mudah, tapi nak kekalkannya sampai berkhawin tue susah... Nak penuhi lagi kriteria yang sesuai tuk dijadikan bakal menantu mak. Memang betul, semua mak nak tengok anak dye hidup senang. Tapi hidup kita nea saling melengkapi. Ada yang susah dan ada jugak yang senang. Kalau tak ada yang susah, yang kaya tak ada peluang untuk berbakti. Lagipun, nak cari yang berkenan kat hati mak, bukannya mudah. Nak sesuatu hubungan kekal lama, perlukan restu ibu bapa,kan? ^__^




Siapa yang tak terasa kan kalau masing-masing duk cerita pasal pakwe masing-masing. My sister selalu cerita perkembangan dye with her bf with my mum. So what?? Daripada keluar date pergi sana sini, habiskan duet untuk itu ini, lebih baik simpan duet untuk bertunang ke untuk berkhawin ke nanti. Ada jugak faedah. Whole of my family dah kenal dah lelaki tue. Oppsss!!! Terlebih story lak. K, back to our main story.

I'm not so desperate la tuk cari cinta lelaki. Lau tak, dah lama dah aku terima. Tapi kita kena tengok jugak akhlak lelaki tue cmner, latar belakang keluarga lelaki tue camner, semuanya kita kena tengok sebelum kita terima dye. Ada orang cakap, orang perempuan nea tak banyak pilihan, tapi tak semestinya kita tak boleh memilih an? Tapi biarlah berpada-pada.. Nanti jadi andartu lak(huhu..xmo xmo xmo...).

Saya tak cantik untuk carikan seorang menantu yang hensem untuk mak, yang berkereta mewah, punya gaji beribu-ribu, bekerjaya yang ley mak bangga-banggakan. Masih merangkak-rangkak untuk melengkapkan diri. Tapi cukuplah seorang lelaki yang boleh membahagiakan anak mak nea, yang boleh bimbing kearah jannah, yang diredhai oleh-Nya. Itukan lebih afdal. Aminn ^____^


p/s: xnk ckp psal kawen lg dgn mak..t da jmpe y ssuai atau da nk kawen sok luse, bru nk gtaw..hehe..wait n see

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...